یکی ازبهترین جاذبه های طبیعی گردشگری آذربایجان غربی یعنی دریاچه مارمیشو در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه در منطقه سرسبز ترگور می باشد. این دریاچه در دره بانی و دامنه کوه­های مرزی ایران و ترکیه قرار دارد. دریاچه مارمیشو چشم اندازی بسیار زیبا و دلنشین دارد و یکی از بهترین مکان­‌ها برای استراحت و آرامش است که هر مسافری را شیفته‌ی خود می­٬کند.

برای دیدن مارمیشو باید حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله بگیرید و دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را در میان کوهستان­‌های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید. مسیر شما از حاشیه‌ی رودخانه‌ی نازلوچای در غرب شهر ارومیه می­‌گذرد و در میان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می­ گذرید و به روستای مارمیشو می­‌رسید. مسیر جاده در دره ی زیبایی قرار گرفته که از منظره‌ی کوهستانی خاصی برخوردار است. در روستای مارمیشو با پیدا کردن زیارتگاه پیر خراسانی و ادامه دادن مسیری سنگلاخی می‌­توانید به دریاچه مارمیشو برسید.

رودخانه‌ی نازلوچای از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریاچه مارمیشو سرازیر می ‌شود اما علت پیدایش این دریاچه‌ی زیبا ریزش کوه است، زیرا بر اثر زلزله قسمتی از کوه ریزش کرده و سد طبیعی را به وجود آورده که باعث ایجاد دریاچه‌ی فعلی شده است. ساکنان قبلی مارمیشو مسیحیان بودند و این دریاچه نام خود را از رهبر مسیحیان یعنی بنیامین مارشیمون گرفته است که مربوط به سال­های ۱۲۰۰(ه.ش) است.

 

دریاچه مارمیشو زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است که برای نمونه می‌­توان به ماهی قزل آلالا، درختانی چون بید، بلوط، صنوبر، زالزالک و گیاهانی چون گون، لاله کوهی، شیرین بیان، زنبق وحشی و غیره اشاره کرد. در نظر داشته باشید محیط دریاچه آرام بوده و برای ماهیگیری به غیر از فصول تخم‌ریزی، بسیار مناسب است.

 

در کنار بازدید و اتراق در کنار دریاچه مارمیشو، می‌­توانید از آبشاری که در نزدیکی دریاچه و در مسیر رودخانه نازلوچای قرار گرفته است که آن نیز آبشار مارمیشو نامیده می‌­شود، دیدن کنید. این آبشار فصلی است و در فصل بارندگی از میان صخره­ های کوه­‌های اطراف رودخانه نازلوچای به آن می­‌ریزد.

 

همچنین می­ توانید چادرهای ایلات و عشایر را در این منطقه ببینید. عشایر از این منطقه به عنوان ییلاق خود استفاده می­ کنند. آشنایی با نحو‌‌ه زندگی عشایر بسیار جذاب است که در کنار بازدید از دریاچه و دیدن مناظر اطراف آن، می­تواند خاطره انگیز باشد.

با توجه به اینکه این دریاچه در منطقه ی کوهستانی واقع شده، بهتر است در فصول گرم به اینجا سفر کنید. بهترین زمان سفر به دریاچه مارمیشو تیر و مردادماه است.

 

 

 


مرجع خدمات اينترنتي ایران دریاچه ,مارمیشو ,نازلوچای ,منطقه ,ارومیه ,عشایر ,دریاچه مارمیشو ,کنار بازدید ,رودخانه نازلوچای ,قرار گرفته ,روستای مارمیشو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کانال یابی پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی فا تکست طلبه بسیجی بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری ...برمدارعشق ماینرکده دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی دپ_عکس_متن_شاخ_بیوگرافی_پروفایل_تیکه_تنها_دلشکسته