موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل و موضوعات مهم کشور ما محسوب می‌شود. بسیاری فکر می‌کنند که تنها دولت و مسئولین نظام وظیفه اجرای تحقق آن را دارند، در حالی‌ که در این رابطه نقش مردم کمتر از دولتمردان نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن مقاله محمد‌علی تقوی راد مدرس دانشگاه درباره «نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی» را در ذیل از نظر می‌گذرانید:

چکیده:
موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل و موضوعات مهم کشور ما محسوب می‌گردد. بسیاری فکر می‌کنند که تنها دولت و مسئولین نظام وظیفه اجرای تحقق آن را دارند، در حالی‌ که در این رابطه نقش مردم کمتر از دولتمردان نمی‌باشد. در این مقاله برآنیم تا ابعاد این نقش را تبیین کنیم.
ابتدا عناصر اصلی نقش مردم در شش مؤلفه شامل: 1-باور و ایمان؛ 2-ترجیح خودی بر بیگانه؛ 3-اصلاح الگوی مصرف؛ 4- الگوی کسب و کار؛ 5- تحمل و بردباری؛ 6- همکاری و یاری رسانی تبیین گردیده سپس به الزامات این نقش در سه مورد پرداخته شده که عبارتند از:
الف) حضور همه جانبه؛ ب) ایفای نقش مطالبه‌گری؛ ج) تحقق فرهنگ کار و تلاش
آنگاه آفتهای نقش مردم مورد بررسی قرار گرفته که طی آن:
الف) سودجویی و ثروت‌اندوزی؛ ب) احتکار کالا؛ ج) عرضه کالای بی کیفیت و گرانی؛ د) قاچاق کالا و ارز؛ مورد بحث قرار گرفته است.
همچنین به بایدها در 19 مورد و نبایدها در 20 مورد پرداخته شده است.
در پایان برای تقویت نقش مردم پیشنهاداتی به دولت و کارگزاران نظام در سه مبحث شامل چهارده بند ارائه گردیده است. از ویژگی‌های این مقاله این است که از بحث‌های نظری خودداری نموده و در حد امکان به موضوعات کاربردی و مسائل روز جامعه پرداخته است.

 

 


اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مردم ,تحقق ,مورد ,اقتصاد ,پرداخته ,مقاله ,اقتصاد مقاومتی ,مردم کمتر ,تحقق اقتصاد ,قرار گرفته ,اجرای تحقق ,نظام وظیفه اجرای ,موضوع اقتصاد مقاومتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش استخراج دوج کوین نرم افزار رستوران و فست فود سپند نهالستان تخصصی سمپاشی سوله سازی جدیدترین اخبار