تصادف در لغتنامه دهخدا به معنی مقابل و روبرو شدن بدون قصد است و در اصطلاح به حادثه ترافیک خیابانی یا جاده ای می گویند که در آن دست کم یک وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه دیگر ، یا با یک عابر ) عابرین ( ، یا یک جسم ثابت در کنار جاده برخورد کرده باشد که معمولاً آسیب مالی یا جانی در پی دارد .

حوادث رانندگی از عوامل مهم مرگ و صدمات شدید جانی محسوب می شوند  .

ایران از حیث آمار کشته های تصادفات جاده ای در رتبه اول دنیا قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در سطح جاده های کشورمان پرپر می شوند .

 

چون در حالت کلی ، تصادفات جاده ای در مناطقی رخ می دهند که تا رسیدن عوامل اورژانس و هلال احمر زمانبر است و با توجه به زمان طلایی که بایستی نسبت به رفع مشکلات حیاتی ( ایست قلبی و تنفسی ) اقدامات لازم در اسرع وقت انجام یابد و نیز اینکه بر اثر ندانم کاری دیگران ، خارج کردن غیرضروری مصدومین و نیز تجمع بی مورد رهگذران در منطقه تصادف ، شاهد تشدید آسیب های مصدومین و یا در بعضی موارد باعث فوت مصدومان و یا وقوع حوادث ثانویه می شویم ؛ لازم است تا با اتخاذ برخی تمهیدات و تدابیر در نحوه کمک رسانی ، از حادث شدن خسارت های بیشتر و بعضاً غیرقابل جبران پیشگیری نماییم .


اوجان ایمن | ایمنی و آتش نشانی جاده ,حوادث ,تصادفات جاده ,حوادث رانندگی ,وسیله نقلیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صنعت تک درباره ماشین و موتور ها باشگاه کوهنوردی فراز نیشابور اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن اینجا همه چی هست مسابقات پیامکی و اینترنتی یوزرنیم پسوردهای نود 32 شرکت ساختمانی جهان پیکر صبا درسی